V Lidlu Slovenija želimo s projektom 'Zdravko Lidl priporoča' predstaviti prehranske prednosti različnih izdelkov, ki so na voljo v naših trgovinah po Sloveniji. Vse izdelke, izbrane v projektu 'Zdravko Lidl priporoča', smo izbrali, da bi poudarili prehranske prednosti nekaterih živil v naši ponudbi. Hkrati vam ponujamo tudi prehranske nasvete, ki vam bodo pomagali do pestre in uravnotežene prehrane.

Izbor izdelkov, ki jih Zdravko Lidl priporoča, temelji na »Prehranskih smernicah za oglaševanje«, ki jih je izdala Svetovna zdravstvena organizacija in jih je ministrstvo za zdravje tudi preneslo na nacionalno raven. Pomembna sta pestra in uravnotežene prehrana ter zdrav življenjski slog.

Da bo izbira živil z ugodno prehransko sestavo lažja, vam bo na pomoč priskočil Zdravko Lidl. Ne spreglejte zelenih oznak v obliki naše maskote 'Zdravko Lidl priporoča'!

Bio Sadna Blazinica

Ali veš, da Slovenci zaužijemo preveč sladkorja? Dnevno naj bi zaužili največ 25g sladkorja, mladostniki pa ga po razpoložljivih podatkih v povprečju kar 75g dnevno. Ko posegaš po izdelkih s sladkorjem, izbiraj takšne brez dodanega sladkorja, z vsemi pa po meri. Tudi naravno prisotni sladkorji namreč prispevajo k vnosu skupnega sladkorja.

Tofu

Ali veš? Edini vir kalcija je hrana, priporočeni dnevni vnos za odraslo osebo znaša 800 mg.

Ekstra deviško oljčno olje "Delicato"

Za vitamin E je značilno antioksidativno delovanje, saj ščiti celice pred oksidativnim stresom. Zaradi ugodnega vpliva je priporočljivo v prehrano vključevati nenasičene maščobe, kamor spadajo tudi omega 3 maščobne kisline.

* vsebnost vitamina E na 100g živila: 20mg, 167% PDV (priporočeni dnevni vnosi)
** vsebnost omega-3 maščob (alfa-linolenske kisline) na 100g maščob: 1 g

ALESTO - Ameriški orehi

Ali veš? Nenasičene maščobe so pomemben del uravnotežen prehrane, med katerimi so še posebej pomembne omega-3 maščobne kisline, med katere sodi tudi alfa-linolenska kislina (ALA), ki jo najpogosteje najdemo v živilih rastlinskega izvora. ALA prispeva k vzdrževanju normalne ravni holesterola v krvi. Koristni učinek se doseže z dnevnim vnosom 2 g ALA.

[vsebnost omega-3 maščob na 100g: 0,7 g]

PILOS - Jogurt na grški način

Ali veš? Da je telesna vadba zelo pomembna za zdrav življenjski slog? Prav tako pa je pomembna tudi ustrezna prehrana po vadbi, ki naj vsebuje beljakovine, ki poskrbijo za vzdrževanje in povečanje mišične mase ter sodelujejo pri ohranjanju zdravih kosti. 

BELBAKE - Ajdova moka

V Sloveniji ima ajda več stoletno tradicijo v prehrani. Najbolj poznane jedi iz ajde so ajdova kaša, ajdovi žganci in ajdov kruh z orehi. Ajdovo moko pridobimo z mletjem ajdovih zrn. Ajdova moka naravno ne vsebuje glutena* in je prepoznavna kot hranljivo živilo.
*Opozarjamo, da ta izdelek ne vsebuje glutena, kadar je zagotovljeno mletje oz. izdelek, pri katerem tekom procesa predelave ni prišlo do navzkrižne kontaminacije z glutenom zaradi prisotnosti glutenskih žit v predelovalnem obratu.

ALESTO - Orehova jedrca

Ali veš? Oreške sestavljajo, od polovice pa do dve tretjini, maščobe, slaba četrtina beljakovine in relativno malo naravno prisotni sladkorji. So bogat vir prehranskih vlaknin, prav tako pa tudi nekaterih vitaminov in mineralov, pri čemer so med različnimi vrstami oreškov precejšnje razlike.

PILOS - Kozje mleko

Ali veš, da beljakovine najdemo v mnogih živilih živalskega in rastlinskega izvora? Beljakovine so pomembne za naše telo, saj med drugim pripomorejo tudi k ohranjanju zdravih kosti ter vzdrževanju in povečanju mišične mase.

SOLEVITA - Smoothie

Se še spomniš? Količino dnevnega vnosa sladkorja lahko močno zmanjšaš. Tokrat dodajamo še en namig: Izbiraj izdelke brez dodanega sladkorja.

Poglejte še ostale izdelke, ki jih priporoča Zdravko Lidl

Zdravko Lidl še priporoča

  

Prehrana.si

Portal urejata Inštitut za nutricionistiko in Nacionalni inštitut za javno zdravje, financira pa ga Ministrstvo za zdravje Republike Slovenije.

Nasvet inštituta za nutricionistiko: Več o zdravem prehranjevanju in smernicah najdete na portalu www.prehrana.si.