NAJ MRAZ NE BO OVIRA ZA GIBANJE V NARAVI

 

Kaj pa so tiste ključne stvari, na katere je dobro da pomislite, preden se odpravite na sprehod v naravo?

  • Sama pot do končne destinacije naj ne bo predolga – praviloma izbirajte krajše destinacije, saj vam bo gibanje po snegu vzelo znatno več energije, kot gibanje po suhi podlagi.
  • Oblecite se po načelu plastenja – tako, da boste lahko pospravili odvečne plasti, preden vam bo postalo vroče. Zelo je namreč pomembno, da vam ni prevroče in da se slečete, preden se vam oznoji spodnji sloj oblačil.
  • Imejte s seboj dovolj velik nahrbtnik, saj boste verjetno odvečna oblačila kasneje vanj pospravili. Dobro je, če imate tudi rezervne rokavice in kapo, da ju lahko ob povratku zamenjate.
  • Imejte zadosti tople tekočine in prigrizkov. S hojo v mrazu porabite veliko več energije, zato je pomembno, da jo sproti nadomeščate.
  • Sama imam rada zraven tudi male derezice, ki si jih nadenem, če je površina malce bolj spolzka. Opozoriti velja, da to niso prave, alpinistične dereze, za katere potrebuješ nekaj znanja in izkušenj, temveč so pomanjšana verzija, ki nam pomaga, da se pri hoji počutimo malček bolj stabilni in varni.

Želela bi opozoriti še na eno malenkost, na katero kot pohodniki velikokrat pozabimo – po snegu se lahko gibamo na različne načine: peš, s turnimi smučmi, s tekaškimi smučmi, s sanmi,… In za vsako od izbranih oblik rekreacije je prilagojena tudi destinacija. Če se boste odpravili na pohod in gazili po trasi, kjer se pretežno gibajo s tekaškimi ali turnimi smučmi, boste prejeli nemalo mrkih pogledov, saj boste smučarjem otežkočili vzpon. Izbiro destinacije torej vedno prilagodite razmeram in načinu rekreacije, ki ga boste izbrali. Gibanje v visokogorju v snežnih razmerah naj ostane rezervirano za izkušene gornike, vsi z dojenčki pa izkoristimo ravninske destinacije, ki se nam zdijo v poletnem času prelahek izziv – verjemite, da se pozimi vse spremeni in da se lahko na ravninskem pohodu konkretno utrudite in zadovoljite svoje potrebe po gibanju.