Razgledni sprehod s kužkom

Razgledni sprehod s kužkom video

Martuljški slapovi

Vašega štirinožnega prijatelja popeljite na razgledni pohod do Martuljških slapov! Pot do slapa vam bo vzela 1 uro, lahko pa tudi malo več, če se boste ustavili ob prelepi strugi Martuljške soseske in občudovali razglede.

Za vse, ki ste mojstri iskanja izgovorov okrog svoje rekreacije imam rešitev – Omislite si psa in zagotovo boste začeli redno migati. Kuža je namreč boljše »orodje« za gibanje, kot katerakoli kolebnica ali utež, saj ne pušča nobenega prostora za izgovore. Poleg tega je tudi odličen družabnik, ki uživa na svežem zraku, ne glede na vremensko napoved.

Sama sem se sočasno, ko sem si umislila psa, izpisala iz fitnesa – V primerjavi s fizično aktivnostjo v zaprtem prostoru, kjer so nagnetena prepotena telesa, mi je kuža pokazal nov stik z naravo, ki je preko živali povsem drugačen. Sočasno s tem, ko sva skupaj preživljala čas pa sva se učila tudi medsebojnega razumevanja in upoštevanja. Zame, kot novo »pasjo mamo« je bila to čudovita priložnost učenja prevzemanja odgovornosti še za nekoga drugega, ne le zase.

S tem »novim« načinom razmišljanja pa je prišla tudi sprememba pri izbiri destinacij naše rekreacije v naravi. Kuža ne zna povedati, kdaj mu je vroče, kdaj je žejen ali pa kdaj ga bolijo tačke, ker smo ga peljali na divji skalnat teren – on sledi, ne glede na vse, saj je daleč najbolj zvest prijatelj, kar si jih lahko zaželimo. Pa vendar se posledice takšnega neodgovornega ravnanja razkrijejo, ko se vrnemo domov in ko kuža trpi za posledicami našega ne-razmišljanja.

Razgledni sprehod s kužkom 01

Kakšni sprehodi so torej kužkom primerni?

1.)    Čas in dolžino sprehoda moramo vedno prilagajati njegovi starosti. Naš kuža je bil na Šmarni gori, že zelo zgodaj (pri cca. 5-ih mesecih), vendar je pri tem potrebno poudariti, da se je nosil ½ poti navzgor in cel čas spusta. Užival je v naravi in v družbi, vendar pa sva se s partnerjem zavedala, da ga lahko forsiranje prek korenin, v starejših letih stane kolka. Ker imamo cocker spaniela, je bila nošnja seveda zelo lahka 😊.

2.)    Naslednje leto, po dopolnjenem enem letu pa se nama je Sky že prvič pridružil v pravih gorah in se povzpel nad 2000 m n.m.v. Takrat sva s seboj spakirala pasji bidon, izbrala sva destinacijo, kjer sva vedela, da je vsaj ob povratku veliko vode in predvsem da teren ni preveč skalnat. Viševnik je pretežno travnat, ob povratku v dolino smo imeli veliko vode, edino kar Skyu ni bilo najbolj všeč je bilo dejstvo, da se nahaja znotraj Triglavskega narodnega parka, kar je avtomatično pomenilo, da je sprehod preživel na povodcu.

3.)    Vedeti moramo, da kužki z raziskovanjem in ovohavanjem porabijo približno 9x več energije, kot če zgolj tečejo ob nogi. Zato je včasih zanje boljše, če se odpravimo nekam v naravo, kjer so lahko spuščeni, mi pa vmesni čas preživimo nekje na soncu, kjer is lahko privoščimo malico v naravi.

Kam bi šli, če bi destinacijo lahko izbral Sky?

(**TNP = Triglavski narodni park, področje kjer morajo biti kužki na vrvici)
-    Pogorje Košutice – najraje na Kofce & Veliki vrh (v poletnem času mora biti na planšariji na vrvici, saj so na paši krave)
-    Slemenova Špica (TNP)
-    Mrežce (TNP)
-    Rodica & Vogel (TNP)
-    Vogar (TNP)
-    Kališče
-    Veliki Zvoh & Vrh Korena

Razgledni sprehod s kužkom 02

Pred kratkim pa smo se odpravili na destinacijo, ki je Skya povsem osrečila – naš kuža se namreč bolj kot vsakega priboljška, razveseli vode. Več o sami destinaciji si lahko pogledate v videu, tukaj pa vam ponudim še kratek opis in nekaj tehničnih detajlov:

Izbrana destinacija: Martuljški slapovi in Brunarica pri Ingotu na planini Jesenje (ob reki)
Izhodišče: Gozd Martuljek
Nadmorska višina izhodišča: 750 m
Nadmorska višina na vrhu: 930 m
Čas poti: 1 ura
Zahtevnost: nezahtevna označena pot (pot, ki vodi do zgornjega slapu je zelo zahtevna!)
Obutev/oprema: nizki pohodni čevlji, športna oprema, vetrovka, nahrbtnik s pijačo in prigrizki
Primerno za otroke: Da
Primerno za pse: Da

Opis poti:

V Gozdu Martuljek prečkamo most čez Savo Dolinko in takoj opazimo makadamsko parkirišče na levi strani ceste, kjer parkiramo. Iz parkirišča nadaljujemo po kolesarski poti v smeri Kranjske Gore, iz katere kmalu preidemo na gozdno pot. Na vseh razcepih le sledimo oznakam za Martuljške slapove (1 & 2) ali Brunarico pri Ingotu. Izbiramo lahko med dvema potema – ena vodi skozi Martuljško sotesko, druga pa po strmejši gozdni poti do Brunarice pri Ingotu. Po približno 1 uri hoda, prispemo do Planine Jesenje in se pocrkljamo v brunarici, ki je odprta od maja do oktobra.
Pot lahko nadaljujemo do Slapu 2, do Bivaka pod Špikom ali pa naredimo krožni sprehod do jezera Jasna in potem iz Kranjske Gore nazaj na parkirišče v Gozd Martuljek. Te opcije so primerne za bolj »napredne« pohodnike, ki imajo predvsem dovolj časa.

Namig: Pot čez Martuljško sotesko je predvsem v zimskih mesecih in obdobju po dežju precej nevarna, saj je krušljiva, zato v takšnem primeru izberite drugo možnost, skozi gozd.