V Lidlu Slovenija želimo s projektom 'Zdravko Lidl priporoča' predstaviti prehranske prednosti različnih izdelkov, ki so na voljo v naših trgovinah po Sloveniji. Vse izdelke, izbrane v projektu 'Zdravko Lidl priporoča', smo izbrali, da bi poudarili prehranske prednosti nekaterih živil v naši ponudbi. Hkrati vam ponujamo tudi prehranske nasvete, ki vam bodo pomagali do pestre in uravnotežene prehrane.

Izbor izdelkov, ki jih Zdravko Lidl priporoča, temelji na »Prehranskih smernicah za oglaševanje«, ki jih je izdala Svetovna zdravstvena organizacija in jih je ministrstvo za zdravje tudi preneslo na nacionalno raven.

Da bo izbira živil z ugodno prehransko sestavo lažja, vam bo na pomoč priskočil Zdravko Lidl. Ne spreglejte zelenih oznak v obliki naše maskote 'Zdravko Lidl priporoča'!

  • Vlaknine so pomemben del uravnotežene prehrane. Po priporočilih bi dnevno morali zaužiti vsaj 30 gramov prehranskih vlaknin, v povprečju pa jih zaužijemo le 20 gramov.

  • Pozor: prekomerno uživanje sladkorjev povzroča najrazličnejša tveganja za zdravje, med drugim tudi tveganje za pogoste zobne bolezni in karies, zato je treba količino sladkorjev v prehrani omejevati.

  • Ali veš, da lahko količino dnevnega vnosa sladkorja močno zmanjšaš? Poišči manj sladke zamenjave za sladka živila: izbiraj izdelke brez dodanega sladkorja, namesto pijače z dodanim sladkorjem za žejo popij vodo ali nesladkan čaj. In seveda ne pozabi, da je pestra in uravnotežena prehrana pomembna za zdravje!

  • Pozor: Prekomerno uživanje sladkorjev povzroča najrazličnejša tveganja za zdravje, med drugim tudi prekomerno telesno maso in debelost, ki sta eden izmed glavnih razlogov nastanka sladkorne bolezni tipa 2.

  • Ali veš, da so prehranskimi vlakninami še posebej bogata živila iz polnovrednih žit?  Polnovredna moka je pripravljena iz žita, ki pred mletjem ni oluščeno in zato vsebuje tudi semensko ovojnico, ki je dober vir prehranskih vlaknin in mihrohranil. Za polnovredna žita so v uporabi tudi različni drugi izrazi, npr. polnozrnato, itegralno, polnovredeno, wholegrain).

  • Ali veš, kakšna je razlika med sadnim sokom in nektarjem?
    Sadni sok je pijača s stoodstotnim sadnim deležem, medtem ko je nektar pijača, pripravljena iz sadnega soka, ki mu je poleg vode lahko dodajo še sladkor, kisline, arome in druge dodatke, ki uravnavajo okus.

Poglejte še ostale izdelke, ki jih priporoča Zdravko Lidl

Zdravko Lidl še priporoča

  

Prehrana.si

Portal urejata Inštitut za nutricionistiko in Nacionalni inštitut za javno zdravje, financira pa ga Ministrstvo za zdravje Republike Slovenije.

Nasvet inštituta za nutricionistiko: Več o zdravem prehranjevanju in smernicah najdete na portalu www.prehrana.si.