V Lidlu Slovenija želimo s projektom 'Zdravko Lidl priporoča' predstaviti prehranske prednosti različnih izdelkov, ki so na voljo v naših trgovinah po Sloveniji. Vse izdelke, izbrane v projektu 'Zdravko Lidl priporoča', smo izbrali, da bi poudarili prehranske prednosti nekaterih živil v naši ponudbi. Hkrati vam ponujamo tudi prehranske nasvete, ki vam bodo pomagali do pestre in uravnotežene prehrane.

Izbor izdelkov, ki jih Zdravko Lidl priporoča, temelji na »Prehranskih smernicah za oglaševanje«, ki jih je izdala Svetovna zdravstvena organizacija in jih je ministrstvo za zdravje tudi preneslo na nacionalno raven. Pomembna sta pestra in uravnotežene prehrana ter zdrav življenjski slog.

Da bo izbira živil z ugodno prehransko sestavo lažja, vam bo na pomoč priskočil Zdravko Lidl. Ne spreglejte zelenih oznak v obliki naše maskote 'Zdravko Lidl priporoča'!

Postrv – visoka vsebnost beljakovin

Beljakovine najdemo v velikem številu živil živalskega in rastlinskega izvora. Dobri viri živalskih beljakovin so jajca, mleko in mlečni izdelki, ribe in morski sadeži ter seveda meso. Slednje za večino prebivalstva pri nas glavni vir beljakovin, vendar je priporočljivo v prehrano vključevati tudi čim več beljakovin rastlinskega izvora, npr. s sojo, fižolom, čičeriko, pa tudi žiti.

Pilos Skyr – brez maščob, visoka vsebnost beljakovin

Ne pozabi: Beljakovine naj predstavljajo med 10 in 15 % dnevnega energijskega vnosa. Odrasel človek dnevno potrebuje približno 0,8 g beljakovin na kilogram telesne mase, otroci, nosečnice, doječe matere, športniki in starejši pa nekoliko več. Pomembna sta pestra in uravnotežene prehrana ter zdrav življenjski slog.

Polnozrnati toast – vir prehranske vlaknine, vir beljakovin

Ali veš? Prehranske vlaknine lahko razvrščamo glede na topnost v vodi (topne in netopne prehranske vlaknine), glede na sposobnost fermentacije (fermentabilne oz. nefermentabilne vlaknine), ter glede na njihov vpliv na viskoznost (viskozne oz. neviskozne vlaknine).

Jabolčni motni sok

Ali veš? Jabolčni sok je minimalno predelano živilo, kjer edino sestavino predstavlja 100% sadni delež jabolk. Predelan je z dvema minimalnima postopkoma predelave - stiskanja jabolk in pasterizacije z namenom podaljšanja obstojnosti.

BIO polnozrnate testenine

Se še spomniš? Vlaknine so pomemben del uravnotežene prehrane. Po priporočilih bi dnevno morali zaužiti vsaj 30 gramov prehranskih vlaknin, v povprečju pa jih zaužijemo le 20 gramov.

Sadna rezina Alesto

Nasvet, kako lahko količino dnevnega vnosa sladkorja močno zmanjšaš:
Ko posegaš po izdelkih s sladkorjem, izbiraj takšne brez dodanega sladkorja, z vsemi pa po meri. Tudi naravno prisotni sladkorji namreč prispevajo k vnosu skupnega sladkorja.

Bio sadna kašica

Ali veš kaj pomeni BIO? Gre za okrajšano označbo izdelkov, ki so pridelani oz. predelani na ekološki način, ki prepoveduje uporabo pesticidov, gensko spremenjenih organizmov … Ob tem je zagotovljen nepretrgan in transparenten nadzor nad pridelavo in predelavo pridelkov oziroma živil od njive do krožnika, kar predstavlja še večjo zagotovilo potrošnikom, da se odločajo za varna živila.

Ananasov sok

Ali veš? Sadni sok je nefermentiran izdelek, pridobljen iz užitnega dela sadja, pridobljenega iz ene ali več vrst zdravega in zrelega sadja, svežega ali konzerviranega s hlajenjem ali zamrzovanjem, in ima barvo, aromo in okus, značilne za sok iz sadja, iz katerega je pridobljen.

Rženi kruh

Beljakovine tako kot maščobe in ogljikovi hidrati spadajo med makrohranila, saj jih je s hrano treba zaužiti v večjih količinah, telesu pa predstavljajo vir energije. Najdemo jih v mnogih živilih živalskega in rastlinskega izvora. Beljakovine imajo pomembne funkcije v telesu, saj pripomorejo k ohranjanju zdravih kosti, vzdrževanju in povečanju mišične mase.

Fileti tuna v lastnem soku

Ali veš? Beljakovine med drugim prispevajo k povečanju in vzdrževanju mišične mase.

Mozarella

Ali veš? Beljakovine prispevajo tudi k ohranjanju zdravih kosti. Pomembna sta pestra in uravnotežene prehrana ter zdrav življenjski slog.

Mehko suho sadje

Suho sadje je odlična izbira za vmesni obrok, saj je bogat vir prehranskih vlaknin, ki so pomemben del uravnotežene prehrane.

Poglejte še ostale izdelke, ki jih priporoča Zdravko Lidl

Zdravko Lidl še priporoča

  

Prehrana.si

Portal urejata Inštitut za nutricionistiko in Nacionalni inštitut za javno zdravje, financira pa ga Ministrstvo za zdravje Republike Slovenije.

Nasvet inštituta za nutricionistiko: Več o zdravem prehranjevanju in smernicah najdete na portalu www.prehrana.si.