Lidl Slovenija | Preprosto več za vas
The browser is not supported
To display the website correctly, please use one of the following browsers.CautionPlease update your browser, if you proceed with this browser, your shopping experience might not be successful!

Planica - Tamar

ZAHTEVNOST: zahtevno

PROFIL POT:

ALTERNATIVNE POTI IN DRUGE OPCIJE:

Najlepše je, da si lahko izberete dolžino in težavnost poti glede na vaše trenutno telesno pripravljenost. Na spletni strani si lahko ogledate zemljevid tekaških prog, ki jih lahko potem poljubno kombinirate in skrajšate ali podaljšate, tako da lahko vsak najde nekaj zase, tako začetniki kot zelo zahtevni rekreativni tekači in tekmovalci.

To kar boste počeli na novega leta dan ...

Ojoj, to pomeni, da bom vstajala ob 5.30 in navsezgodaj tekla na smučeh?! Ja, nič neobičajnega zame, haha.

Začnimo od začetka. Najbrž boste zavijali z očmi, ampak nisem tradicionalno dočakala polnoči in nisem nazdravljala z mehurčki. Z družbo smo že prej sklenili, da z večerjo začnemo prej in gremo okoli 22h že spat, da bomo zgodaj v Planici, in da prvi dan v 2023 štartamo športno kot vedno, le da tokrat ne na alpskih, ampak na tekaških smučkah. »Da bo v 2023 »letelo« hitro, da bo telo močno. In da bo leto povezano z naravo.« Smo zaključili z željami.

Saj poznate rek, da moraš paziti, kaj si želiš, ker se ti lahko uresniči?! No, res se je začelo »povezano z naravo in hitro«. Predvsem s hitrimi reakcijami, saj nama je nedaleč od doma na prazni lokalni cesti v trdi temi pred avto skočil velik jelen. Izšlo se nam je na milimetre, prisežem, še zdaj nama ni čisto jasno, kako. No, torej lahko napišem, da sva začela bolj adrenalinsko kot bi si človek želel, ampak s srečnim koncem. Vsaj avtocesta je bila prazna in vožnja mirna.

Namesto jelenov na odbijaču samo tekači na smučeh s srečnimi očkami!

Ko sva varno parkirala v Planici se nama je odvalil kamen od srca. Še vedno sva čutila dozo adrenalina, ki jo je povzročil poskočni jelen. Nismo načrtovali, ampak bili smo prvi, ki smo kupili karte za tek v NC Planica. Po »Srečno novo leto« in opravičevanju, da že ob 8.00 lomastimo po stavbi, smo se vsi strinjali, da nekdo pač mora biti prvi, haha.

Po piflarsko smo se najprej ogreli na stadionu, potem naredili nekaj krogov okoli centra (3 km), nato pa zagrizli klančke proti končnemu cilju – proti Tamarju. Štiri kilometre gor in 4 kilometre super spusta (vrhunski sneg in nič ledeno)! Veste kaj je najlepše? Bili smo sami! Mi, smreke in kulisa zasneženih gora. In da ne pozabim omeniti vakumske tišine! Proti koncu doline smo srečali gospo, ki se je že vračala (Bravo!) in nekaj pohodnikov, ki so se po ločeni poti že prebili do koče v Tamarju.

Med spustom smo potem srečali še nekaj zagrizenih tekačev in res je simpatično, ko si s popolnimi neznanci od daleč vriskajoč zaželiš »Dooobrooo jutro in srečnoooo novooo letooo!«. Po vrnitvi proti NC Planica smo naredili še nekaj manjših krogov in složno sklenili, da je za prvi dan v novem letu več kot dovolj. Včasih je umetnost, da znaš pravočasno nehati in potem prideš domov prijetno utrujen (in ne sesut).

Vsi, ki imate morda občutek, da nas je zima letos obšla in pogrešate zimsko idilo, potem le pridite v ta konec Slovenije, tukaj je namreč prava snežna pravljica (vsaj ta trenutek, ko tipkam to).

Pred zaključkom pa še nekaj namigov in informacij, ki vam lahko koristijo pri načrtovanju tekaško obarvanega izleta:

1. Preden se odpravite na izlet, preverite vreme, snežne razmere in urejenost tekaških prog. Načeloma je skupna dolžina tekaških prog 25 km in potekajo med Ratečami (Ledine), Planico in Tamarjem, trenutna dolžina je 20 km.

2. Nakup kart je možen v osrednjem objektu NC Planica (od 8.00 do 16.00), Hotel Dom Planica (od 7.00 do 22.00), Ledine (od 8.00 do 16.00) in v Ponci (od 8.00 do 16.00).

3. V NC Planica je tek mogoč tudi v večernem času med 17.00 in 19.00, saj je proga osvetljena!

4. Izven uradnega delovnega časa prog je gibanje po tekaških progah strogo prepovedano (po 17.00 oz. po 20.00 okoli stadiona NC Planica in do 7.00 zjutraj).

5. Hoja in sprehajanje psov na urejenih progah je hoja prepovedana. Ne samo zato, ker je nevarno, da pride do nesreče, da v vas trči tekač na smučeh, ker ne pričakuje, da se tam kdo sprehaja, hitrosti teka pa so večkrat velike, ampak tudi zato, ker moramo spoštovati trud, čas in denar, ki ga upravljalci vložijo v urejenost prog. V okolici je več kot dovolj označenih sprehajalnih poti, kjer se lahko v miru sprehajate.

6. Cena dnevne karte za tekače je 8 €, za otroke do 12. leta starosti je uporaba tekaških prog brezplačna, za dijake, študente in upokojence je cena 6 €. Karto nalepite na tekaško palico.

7. Dnevna parkirnina je 3,5 €.

8. V NC Planica je za vse, ki nimate svoje opreme, možna tudi izposoja kompleta tekaške opreme.

Za vse, ki želite narediti »družinski kompromis«, je naša Urška lani točno ta del Slovenije čudovito ujela v svoj objektiv! Poglejte video! Obe sva več kot očitno zaljubljeni v sneg, smučke in naravo!

Želim vam vitalno in fit 2023! Hana iz Lidlove vitalnice

P.S.: Več podatkov in informacij lahko najdete na tej spletni strani: https://www.nc-planica.si/aktivnost/tek-na-smuceh/