Superbrands

V Sloveniji je bilo avgusta 2019 glede na podatek Urada za intelektualno lastnino registriranih 25.421 blagovnihznamk. Le 1 % blagovnih znamk v Sloveniji pa si bo zaslužilo nositi ime Superbrands, saj je postopek izbire, ki poteka s strani potrošnikov in članov strokovnega sveta skrbno izbran. Blagovna znamka z oznako Superbrands tako ne temelji na tržnem deležu blagovne znamke, njeni ceni, kakovosti ali vrednosti, temveč gre za blagovno znamko, ki jo potrošnik pozna, ji zaupa, se mu zdi edinstvena, zadovoljuje potrošnikove potrebe ter se lahko z njo identificira.

1.faza

Pri izboru Superbrands je izredno pomembna raziskava trga. V Superbrands Slovenija smo se pri raziskavi trga strateško in dolgoročno povezali s svetovno ugledno raziskovalno agencijo IPSOS oziroma z njeno izpostavo v Sloveniji. IPSOS na podlagi N=1.000 respondentov (reprezentativni vzorec po spolu, starosti in regiji) 18+ pri slovenskih potrošnikih opravi raziskavo, kjer potrošniki na osnovi spontanega priklica navedejo tri blagovne znamke za vsako od naslednjih dimenzij:

  • edinstvene blagovne znamke,
  • blagovne znamke, ki jim najbolj zaupajo,
  • blagovne znamke, s katerimi se identificirajo,
  • blagovne znamke, ki ustrezajo potrebam in željam,
  • priljubljene blagovne znamke.

Raziskava pri potrošnikih omogoča projektu Superbrands spontano zaznavanje, ki ga blagovne znamke vzbujajo pri slovenskih potrošnikih. Potrebno je omeniti, da so zgolj potrošniki tisti, ki lahko izpostavijo blagovno znamko in da nihče iz ekipe Superbrands Slovenija ali iz strokovnega sveta ne more nominirati blagovne znamke.

2.faza

Skrbno izbran strokovni svet, ki je sestavljen iz strokovnjakov sveta trženja, odnosov z javnostmi, poslovnega sveta, medijev ter strokovnih organizacij v naslednjem koraku neodvisno glasuje za vsako blagovno znamko, ki je vključena v proces glasovanja. Pomembno je omeniti, da člani strokovnega sveta ocenjujejo blagovne znamke glede na osebno percepcijo in izhajajo iz štirih kategoriji, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: razlikovanje, kakovost, zaupanje in čustveni naboj.

3.faza

ANALIZA GLASOVANJA IN PRIDOBITEV SUPERBRANDS-OV:

Blagovne znamke v postopku glasovanja pridobijo povprečno oceno tako s strani potrošnikov kot s strani članov strokovnega svet. Ocene članov strokovnega sveta in potrošnikov imajo enako vrednost, kar pomeni, da je bila določena blagovna znamka ocenjena na podlagi 50 % glasov potrošnikov in 50 % glasov članov strokovnega sveta. V Sloveniji lahko zgolj 1 % registriranih blagovnih znamk prestopi cenzus oziroma spada v kategorijo Superbrands, torej lahko prestopi cenzus zgolj 254 najvišje ocenjenih blagovnih znamk.

FAZA ZDRUŽEVANJA POVPREČNIH OCEN POTROŠNIKOV IN STROKOVNEGA SVETA ZDRUŽUJE OBE VIZIJI, ZARADI ČESAR JE IZBOR SUPERBRANDS RESNIČNO NEODVISNO ORODJE ZA OCENJEVANJE ZNAMK ODLIČNOSTI, KI DELUJEJO NA TRGU.